هواداران نادر طالب زاده Talebzadeh-Nader

فیلمساز، مستندساز و مدرس سینما - Director

هواداران نادر طالب زاده Talebzadeh-Nader

فیلمساز، مستندساز و مدرس سینما - Director

نادر طالب زاده : به خاطر آثارم آمریکایی ها ویزا ندادند

نادر طالب زاده مستند ساز با اشاره به آثاری که درباره آمریکا ساخته شده تاکید کرد که آمریکایی ها تنها به خاطر آثارش به او اجازه سفر به آمریکا به همراه رئیس جمهور را نداده اند.

نادر طالب زاده، مستند ساز ایرانی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی مشرق از عدم صدور ویزا برای سفر به آمریکا برای وی خبر داد.
طالب زاده در ادامه و پاسخ به این سوال که چرا این اجازه برای او از طرف وزارت خارجه آمریکا صادر نشده به آثاری که وی درباره این کشور ساخته اشاره کرد و گفت: مطمئن هستم که این آثار باعث رد تقاضای ویزای او به آمریکا شده است.
خبرنگاران و هیات همراه رئیس جمهور در سفر به آمریکا تنها می توانند در محدوده سازمان ملل در نیویورک تردد داشته باشند و اجازه خروج از این محدوده را ندارند. با این حال دولت آمریکا حتی از ورود فعالان رسانه ای ایران به خاک آمریکا حتی در این فضای محدود جلوگیری می کند.
در سال های پس از انقلاب اسلامی آمریکا تقریبا هرگز با اعطای ویزای رسانه ای به مستند سازان و خبرنگاران ایرانی به خاک این کشور موافقت نکرده است و آثاری که تا به حال درباره این کشور توسط مستند سازان ایرانی ساخته شده است از طریق سفرهای توریستی و یا در قالب دیدار با اقوام بوده است.
آمریکایی ها همواره این کشور را به عنوان آزادترین کشور از لحاظ آزادی بیان معرفی می کنند.
گفته می شود چند فعال رسانه ای دیگر نیز که در لیست همراهان رئیس جمهور به نیویورک بوده اند نیز از سفر به سازمان ملل توسط دولت آمریکا منع شده اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد